ثبت و پیگیری سفارش
1- دوست دارم از فروشگاه اینترنتی ماچو خرید کنم، اما هنوز کاملاً به خرید اینترنتی اعتماد ندارم، چگونه مطمئن باشم که پس از خرید، کالا به دست من میرسد؟
پاسخ: علاوه بر سابقه، تجربه و محتوای غنی فروشگاه اینترنتی ماچو، دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی به این کسب و کار رسمیت و اعتبار میبخشد. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت، پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوهی عملکرد آن با قوانین، اعطا میشود و کسب و کار اینترنتی دارای نماد بهصورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد. برای اطمینان بیشتر شما میتوانید در صفحه اصلی فروشگاه اینترنتی ماچو با کلیک روی نمادها از جعلی نبودن آنها اطمینان پیدا کنید.
همچنین فروشگاه اینترنتی ماچو از سال 1402 بهطور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است و با تحویل موفق سفارشات به بیش از هزاران مشتری و ارائهی خدمات مورد انتظار مشتریان، سابقهی درخشانی از فعالیت خود ایجاد نموده و همواره به عنوان برند پیشرو در زمینهی تجارت الکترونیک نزد مشتریان، نهادهای نظارتی و زنجیرههای عرضهی کالا شناخته شده است. بنابراین با خیال آسوده سفارش خود را ثبت کنید و از خدمات منحصر به فرد فروشگاه اینترنتی ماچو استفاده کنید.
برای اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحهی درباره فروشگاه اینترنتی ماچو مراجعه نمائید.
2- آیا برای خرید از فروشگاه اینترنتی ماچو، حتماً باید در سایت عضو باشم؟
پاسخ: خیر، بدون عضویت در سایت نیز میتوانید کالاها را به سبد خرید اضافه کنید و مراحل خرید را تکمیل نمائید و سفارش خود را پرداخت کنید.
اما با عضویت در فروشگاه اینترنتی ماچو میتوانید:
– سریعتر و سادهتر خرید کنید
– به سادگی سوابق خرید و فعالیتهای خود را مدیریت کنید
– لیست علاقمندیهای خود را بسازید و تغییرات آنها را دنبال کنید
– نقد، بررسی و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذارید
– در جریان فروشهای ویژه و قیمت روز کالاها قرار گیرید
برای اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحهی راهنمای خرید از فروشگاه اینترنتی ماچو مراجعه کنید.
3- آیا در تمام ساعات شبانه روز میتوانم سفارش خود را ثبت کنم؟
پاسخ: شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته میتوانید سفارش خود را ثبت کنید.
4- آیا میتوانم برای شخص دیگری از فروشگاه اینترنتی ماچو خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟
پاسخ: بله، پس از انتخاب کالاها مورد نظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، در مرحلهی اطلاعات ارسال سفارش، شما میتوانید آدرس و مشخصات تحویل گیرندهی سفارش را وارد کنید.
5- آیا میتوانم با حساب کاربری خودم، خرید کنم و فاکتور به نام شخص حقوقی یا شرکت صادر شود؟
پاسخ: بله، پس از انتخاب کالاهای مورد نظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، در مرحلهی اطلاعات ارسال سفارش و بخش اطلاعات کاربری با وارد کردن و ثبت مشخصات سازمان مورد نظر، میتوانید برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور اقدام کنید.
6- از وضعیت سفارشی که ثبت کردهام، چگونه میتوانم مطلع شوم؟
پاسخ: فروشگاه اینترنتی ماچو با ارسال ایمیل، مرحله به مرحله وضعیت سفارش را به شما اعلام میکند.
7- آیا میتوانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟
پاسخ: خیر، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارش گذاری دارند که در فروشگاه اینترنتی ماچو با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شدهاند.
8- میتوانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟
پاسخ: تا پیش از تأیید نهایی سفارش شما میتوانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید.
پس از تأیید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحلهی پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن، با واحد پیگیری سفارشات تماس بگیرید.
9- بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با فروشگاه اینترنتی ماچو تماس بگیرم؟
پاسخ: خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش ماچو با شما تماس خواهند گرفت.
10- میتوانم سفارشم را از طریق تلگرام ثبت کنم؟
پاسخ: بله، شما میتوانید سفارش خود را به شمارهی 09129177848 در تلگرام اعلام و خرید خود را پیگیری کنید.
بهمنظور تسریع در فرآیند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، مشتریان محترم میبایست سفارش خود را قبل از ارسال، پرداخت نمایند.
کالاهای عرضه شده در فروشگاه اینترنتی ماچو
1- برای انتخاب و خرید کالا در سایت نیاز به مشاوره دارم، راهی وجود دارد که در تصمیم گیری به من کمک کند؟
پاسخ: کارشناسان بخش تولید محتوای فروشگاه اینترنتی ماچو تمام تلاش خود را میکنند تا اطلاعات مورد نیاز برای خرید هر کالا در سایت موجود، کافی و روشن باشد. همچنین فروشگاه اینترنتی ماچو نقدها و نظرهای کاربران را با دیدگاه بیطرفانه در سایت نمایش میدهد که مطالعهی آنها میتواند در انتخاب کالا به شما کمک کند. در صورت نیاز به پشتیبانی 24 ساعته و مشاوره نیز میتوانید با شمارهی 09129177848 در تلگرام در ارتباط باشید.
2- کالاهایی که موجود نیستند، چه زمانی در سایت برای فروش عرضه خواهند شد؟
پاسخ: گاهی به دلایل مختلف وضعیت برخی از کالاها در وبسایت به «ناموجود» تغییر پیدا میکند و اعلام زمان دقیق عرضهی دوبارهی آنها ممکن نیست؛ با این حال فروشگاه اینترنتی ماچو تلاش میکند تا این کالاها مجدداً در کمترین زمان در وبسایت ارائه شوند.
3- آیا ممکن است کالایی را که سفارش میدهم موجود نباشد؟
پاسخ: کالاهای دارای قیمت که در سایت فروشگاه اینترنتی ماچو مشخص شده، در انبار فروشگاه اینترنتی ماچو موجود و قابل سفارش گذاری هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریعترین زمان ممکن پردازش و تحویل داده خواهد شد. البته به ندرت برای برخی از کالاها در صورت ثبت سفارشها با تعداد بالا و همزمان، ممکن است موجودی آن کالا به اتمام برسد. در این موارد به سرعت اقدام به تکمیل موجودی کالا میشود ولی در صورت امکانپذیر نبودن، عرضهی آن کالاها در سایت به صورت موقت متوقف میشود.
4- آیا تعداد خرید از یک کالا در فروشگاه اینترنتی ماچو محدودیتی دارد؟
پاسخ: بهطور کلی محدودیتی برای سفارش تعدادی یک کالا در فروشگاه اینترنتی ماچو وجود ندارد، با وجود این با توجه به این که موجودی قابل فروش برای هر کالا در هر زمان متفاوت است، برخی اوقات محدودیتهایی در تعداد قابل سفارش از یک کالا اعمال میشود.
قیمت
1- آیا قیمت کالاها در فروشگاه اینترنتی ماچو بهروز هستند؟
پاسخ: بله، فروشگاه اینترنتی ماچو بهطور منظم و روزانه قیمت کالاهای عرضه شده در وبسایت خود را کنترل و بهروز رسانی میکند.
2- آیا برای مشتریان دائمی، خرید با تعداد بالا و یا خریدهای سازمانی قیمتها متفاوت خواهد بود؟
پاسخ: در حال حاضر محاسبهی تخفیف برای همهی مشتریان بر اساس سیاستهای فروشگاه اینترنتی ماچو میباشد.
3- آیا قیمتهای فروشگاه اینترنتی ماچو نسبت به بازار ارزانتر است؟
پاسخ: سیاست قیمت گذاری در فروشگاه اینترنتی ماچو مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. بهطور کلی قیمتها در فروشگاه اینترنتی ماچو کاملاً مناسب بوده و خرید از فروشگاه اینترنتی ماچو برای مشتریان بهصرفهتر است.
سیاست قیمت گذاری در فروشگاه اینترنتی ماچو منصفانه است و برای هر مشتری در هر گوشهای از کشور قیمتها یکسان و شفاف هستند. همچنین قیمت همهی کالاها با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است و مشتری مبلغ جداگانهای بابت مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداخت نمیکند.
با در نظر گرفتن امکان استفاده از طرحهای تشویقی و تخفیفات ویژهی ماچو از قبیل فروش ویژه، ارسال رایگان و سایر سرویسهای ارزش افزوده، سطح قیمتها در ماچو بیش از پیش مناسب ارزیابی میشوند.
4- آیا در صورتی که سفارشی را ثبت کنم، ممکن است به دلایلی مانند نوسان قیمت ارز، مبلغ ثبت شده تغییر کند؟
پاسخ: در صورتی که قیمت کالایی پس از ثبت سفارش کاهش یابد، سفارش بهروز رسانی و قیمت جدید اعمال میشود.
پرداخت
1- مبلغ سفارشم را چگونه میتوانم پرداخت کنم؟
پاسخ: شما بهصورت اینترنتی یا بانکی میتوانید پرداخت خود را انجام دهید و هنگام ثبت سفارش در مرحلهی اطلاعات پرداخت، شیوهی پرداخت خود را انتخاب کنید.
همهی کاربران فروشگاه اینترنتی ماچو میتوانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از کلیهی کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب در فروشگاه اینترنتی ماچو، هزینهی سفارش را بهصورت آنلاین پرداخت کنند. همچنین امکان واریز بانکی یا واریز کارت به کارت به شماره حساب اعلام شده در فروشگاه اینترنتی ماچو برای همهی کاربران وجود دارد.
برای اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحهی روشهای پرداخت مراجعه کنید.
2- ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟
پاسخ: گاهی ممکن است در هنگام پرداخت، شبکهی بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حسابهای میانی بانک است و خود بانک مغایرتها را رفع کرده و مبلغ را بهصورت خودکار به حساب شما برگشت میدهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.
3- آیا پرداخت اینترنتی وجه سفارش در وبسایت فروشگاه اینترنتی ماچو امن است؟
پاسخ: پرداخت اینترنتی به گونهای طراحی شده که امن و راحت باشد. با وجود این، شما نه تنها برای خرید از فروشگاه اینترنتی ماچو بلکه هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکتههای زیر را رعایت فرمایید:
– با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar)، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده میشود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس، https وجود داشته باشد.
– قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحهی مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید.
– برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید.
ارسال سفارشات
1- سفارش خود را به چه روشهایی میتوانم تحویل بگیرم؟
پاسخ: در سرتاسر کشور سفارشها با پست پیشتاز ارسال میشوند.
برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحهی رویههای ارسال سفارش مراجعه کنید.
2- آیا میتوانم سفارش خود را در روز و ساعت معینی تحویل بگیرم؟
پاسخ: زمان رسیدن سفارشات با پست پیشتاز پس از تحویل به ادارهی پست در ساعات اداری، بر اساس محدودهی جغرافیایی از یک تا پنج روز کاری متغیر است، بنابراین روز رسیدن سفارش با توجه به خدمات پستی مشخص است اما ساعت آن را نمیتوان بهطور دقیق تعیین کرد.
3- پس از این که سفارشم را ثبت کردم، چقدر طول میکشد که به دستم برسد؟
پاسخ: زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر اساس فاکتورهایی مانند محل و نحوهی تحویل متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحهی رویههای ارسال سفارش مراجعه کنید.
4- میتوانم کالایی را که سفارش دادهام با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ماچو به صورت حضوری تحویل بگیرم؟
پاسخ: از آنجا که ماچو یک فروشگاه اینترنتی است و یکی از اهداف آن کاهش دادن سفرهای درون شهری غیر ضروری است، تحویل حضوری سفارش در محل فروشگاه اینترنتی ماچو امکانپذیر نیست.
5- سفارشها چه زمانی به پست تحویل داده میشود؟
پاسخ: همه سفارشها پس از طی مراحل پردازش، بهطور روزانه (به استثنای جمعهها و تعطیلات رسمی) تحویل واحد پستی مستقر در محل پردازش سفارشات فروشگاه اینترنتی ماچو میشوند.
6- آیا میتوانم سفارشی را که با پست ارسال شده رهگیری کنم؟
پاسخ: بله، شما برای رهگیری سفارش خود میتوانید شناسهی ارسال را در آدرس زیر وارد کنید:
خدمات پس از فروش
1- آیا همهی کالاها شامل مهلت 7 روزه گارانتی تعویض، میشوند؟
پاسخ: در راستای ایجاد سرویسهای ارزش افزوده، ممکن است مشتریان محترم پس از خرید، با مسائلی روبرو شوند که در چنین مواردی، خدماتی در چارچوب خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است که فروشگاه اینترنتی ماچو 7 روز فرصت برای بازگشت در نظر گرفته است.
آسیبهای فیزیکی ناشی از حمل و نقل شامل استفاده از این سرویس نمیشود و جهت اطلاع بیشتر شرایط مربوط به خسارت در هنگام حمل و نقل را مطالعه فرمائید.
برای استفاده از سرویس تضمین تعویض 7 روزه ماچو، دقت فرمائید که کالا بهخوبی بستهبندی شود و فاکتور به صورت کامل به همراه آن ارسال شود.
در صورتی که کالای برگشتی در شرایط اولیهی خود توسط ماچو دریافت نشود، امکان سرویسدهی وجود ندارد و کالا خارج از شرایط تعویض محسوب میشود.
در صورتی که موجودی کالای آسیب دیده در فروشگاه اینترنتی ماچو به اتمام برسد و ماچو امکان تعویض کالای آسیب دیده با کالای جایگزین را نداشته باشد، میتواند مبلغ کالا را به حساب خریدار استرداد نماید و نوسانهای قیمت باعث کاهش و یا افزایش این مبلغ نمیشود.
برای اطلاعات بیشتر به صفحهی رویههای بازگرداندن کالا مراجعه کنید.
2- در صورت بازگرداندن کالا، مبلغ پرداخت شده چه زمانی و چگونه استرداد میشود؟
پاسخ: هنگامی که کالایی بازپس فرستاده شود، پس از کارشناسی و تأیید واحد خدمات پس از فروش ماچو، هماهنگی لازم برای استرداد مبلغ سفارش با مشتری به عمل آمده و تا 48 ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری مسترد خواهد شد.
3- اگر کالای ارسال شده با آن چه سفارش دادهام و یا آنچه در سایت دیدهام مغایرت داشت، چه اقدامی باید انجام دهم؟
پاسخ: از طریق صفحهی تماس با ما با خدمات پس از فروش تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر از چگونگی و شرایط خدمات پس از فروش به صفحهی رویههای بازگرداندن کالا مراجعه کنید.
4- اگر کالایی که خریداری کردهام، ایراد یا آسیب دیدگی داشت، چه اقدامی باید انجام دهم؟
پاسخ: از طریق صفحهی تماس با ما با خدمات پس از فروش تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر از چگونگی و شرایط خدمات پس از فروش به صفحهی رویههای بازگرداندن کالا مراجعه کنید.
حساب کاربری
1- آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟
پاسخ: شما میتوانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید با وارد کردن پست الکترونیکی و کلمه عبور، وارد حساب کاربری خود شوید، سپس با کلیک روی گزینهی «حساب من» به صفحهای منتقل میشوید که در بخش «اطلاعات کاربر» امکان «ویرایش اطلاعات» وجود دارد.
برای تغییر ایمیل، با همان ایمیلی که ثبتنام کردهاید به info@machoshop.ir ایمیل بزنید.
اگر به ایمیل خود دسترسی ندارید، متأسفانه به دلایل حفظ امنیت کاربری، هیچ راهی برای تغییر ایمیل خود به عنوان نام کاربری نخواهید داشت و فقط میتوانید مجدداً با ایمیل جدید خود ثبتنام کنید.
2- چرا با وجود درخواست من برای تغییر رمز حساب کاربری، لینک آن برای من ایمیل نشده است؟
پاسخ: لطفاً ایمیلهای اسپم (Spam) خود را چک کنید. به ویژه ایمیلهای ارسال شده به حسابهای کاربری Gmail گاهی Spam میشوند. توجه داشته باشید که Link تغییر رمز برای شما ارسال میشود، نه خود رمز.
3- آیا میتوانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟
پاسخ: برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید، سپس روی گزینهی «حساب من» کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده شود.
نمایندگی فروشگاه اینترنتی ماچو
1- آیا فروشگاه اینترنتی ماچو در تهران یا سایر شهرها، شعبه دیگر یا نمایندگی دارد؟
پاسخ: کلیهی سرویسها و تراکنشهای مالی و خدمات فروش قابل ارائه در فروشگاه اینترنتی ماچو از طریق دفتر مرکزی شیراز که آدرس آن در وبسایت مندرج است، پردازش میشود. لطفاً در صورت مشاهدهی هرگونه تخلفی از این دست، مراتب را جهت پیگرد قانونی از طریق ایمیل info@machoshop.ir به «فروشگاه اینترنتی ماچو» اطلاع دهید. توجه داشته باشید که در حال حاضر فروشگاه اینترنتی ماچو در هیچ نقطهای از کشور شعبه یا نمایندگی فروش یا خدمات پس از فروش ندارد.